Träningsgrupper

Teknikgrupp 1 är snarlik den som hette MedleyHaj. Här tränar vi på vår teknik i de fyra simsätten och målet är att kunna simma 100m medley så korrekt som det är möjligt. Denna grupp tränar 2-3 ggr i veckan och passen är 30-60minuter långa.

Teknikgrupp 2 är snarlik den som hette Medley Fortsättning. Här tränar vi på tekniken i de fyra simsätten och väver in de olika simidrotterna: simhopp, konstsim och vattenpolo. Målet i denna grupp är att kunna simma 200m medley så korrekt som möjligt. Denna grupp tränar 3-4ggr i veckan. Passen är från 30minuter till 60minuter. Denna grupp åker även på dagläger.

Teknikgrupp 3 är snarlik den grupp som tidigare hette Träningsgruppen men denna grupp är till för 14åringar och yngre. Här tränar vi vidare på vår teknik i de fyra olika simsätten, väver in simidrotterna och arbetar med koordination, kondition och smidighet. Målet i denna grupp är att simma 400m medley med korrekta starter, vändningar och målgångar. Denna grupp åker på helgläger. Gruppen tränar 3-4ggr i veckan plus ett landträningspass. Passen är 45-60minuter långa.

Teknikgrupp 4 är snarlik den grupp som tidigare hette träningsgrupp men denna grupp är till för 14åringar och äldre. Här tränar vi vidare på vår teknik i de fyra olika simsätten, väver in simidrotterna och arbetar med koordination, kondition och smidighet. Målet i denna grupp är att simma 400m medley med korrekta starter, vändningar och målgångar. Denna grupp åker på veckoläger. Gruppen tränar 3-4ggr i veckan plus ett landträningspass. Passen är 60-90 minuter långa.